A gyártók becslése szerint 2024-ben az elektromos autók (EV) az eladott gépjárművek 19%-át teszik majd ki, de a kereslet egyre nő. A 2022-es adatokhoz képest idén várhatóan 7 millióval több, azaz 17 millió darab EV eladást produkálnak a gyártók világszerte.
TUDÁSTÁR
Az EV töltési kiegyensúlyozására legjobb az Adaptive Load Management.
A világhírű PowerFlex System intelligens energiagazdálkodással foglalkozó cég üzleti és csatornafejlesztési igazgatója, Forest Williams szerint: „Közel 20 éve ez az első valóban új fogyasztói eszköz. A televízió megjelenése óta valószínűleg ennek a terméknek lesz a legnagyobb hatása az elektromos hálózatokra és rendszerekre.” (utalva az elektromos járművekre)
Ezen termékekkel kapcsolatban felmerül néhány kérdés, mint például:
- Mi történik, ha egyszerre több száz járművet töltenek egy parkolóban?
- Mi történik, ha minden parkoló telítve van?
- Hogyan lehet hatékonyan tölteni?
A Kempower AFIR-kompatibilis DC gyorstöltőkkel támogatja az egész Európai Unióra kiterjedő elektrifikációt.
A földön az egyik legelterjedtebb kémiai elem, mégis alig ismerik. Mi is pontosan a vanádium, és miért válik olyan jelentőssé az energiaipar szempontjából?
A mindenki által ismert fémeket, mint az ezüst, az arany vagy az alumínium, könnyen be tudjuk azonosítani. A vanádium még nem igazán van köztudatban, hiszen nincs jelentős értéke és nem ismerhető fel azonnal, viszont rendkívül fontos az acéliparban és egyre inkább az energiaiparban is.
A Polarium (vezető energiatároló fejlesztő vállalat) és a Kempower (a gyors DC töltési megoldások specialistája) bejelentették az együttműködésüket. Céljuk az EV gyorstöltési megoldások fejlesztése csúcstechnológiás energiatárolókkal. Szeretnének megoldást nyújtani az elektromos jármű töltési képességek növekvő igényeire, különösen a nagyobb járművek esetében, amelyeket Európában hálózati hiányosságok korlátoznak.
Ahogy azt mindenki tapasztalta, sokféle töltőállomás létezik. Ezek nem csak hardveresen különböznek, hanem a szoftveresen is. A Kempower ChargeEye szoftveréhez hasonló teljes körű töltőszoftverek nagy befolyással vannak a beruházások megtérülésében, ebből adódóan kulcsfontosságú az üzleti sikerek eléréséhez.
Az elektromos flottának több előnye is van. Ilyen például a kedvezőbb karbantartási költségek és üzemanyag árak. Ezeknek is köszönhető, hogy az elektromos járművekkel 5 év alatt akár 40%-ot is megtakaríthat. Ezen felül nem elhanyagolható a környezetre gyakorolt hatása sem.
Az ePropulsion globális szinten piacvezető a tengeri elektromos meghajtási rendszerek és a hozzá tartozó szolgáltatások területén. Tavaly a METSTRADE kiállításon bemutatott új I-sorozat is a fejlettebb, könnyebben kezelhető és megbízhatóbb csónakázási élményért alkották meg. Az új I-széria 3 modellből áll: az I-10, I-20 (DAME-díjra kiválasztott) és az I-40.
Ebben a cikkben megvizsgáljuk a közepes és nagy teherbírású elektromos tehergépjárművek töltési módját, villamosítását és az elektromos flottára való váltást. A hagyományos belsőégésű motorral szerelt tehergépjárművek kiváltására folyamatosan fejlesztik az elektromos teherautókat, törekedve a károsanyag kibocsátás visszaszorításával az éghajlatváltozás mérséklésére és a fenntarthatósági követelmények teljesítésével a versenyképesség előrelendítésére.
Az új ePropulsion Pod Drive 10 kW-os külmotor közepes méretű csónakok, jachtok, vitorlások meghajtására lett tervezve 10 tonnáig. Ideális 35 láb hosszú hajókhoz, valamint ikermotorként is felszerelhető katamaránokra.
Az ePropulsion tavaly ősszel piacra dobott kettő új E-szériás akkumulátort kiegészítve az E40 és E80 sorozatot, az egyszerűbb és kényelmesebb elektromos hajózás élvezetéért. Az E60 energiatároló 3072 Wh, az E163 pedig 8345 Wh kapacitással rendelkezik.
Az elmúlt évek alatt szerzett tapasztalatunk azt mutatja, hogy a töltőberendezésekhez szükséges villamosenergia biztosítása és az elektromos vezetékek kiépítése sokszor költségesebb, mint például az elektromos autó fali töltő beszerzése. Többéves tapasztalattal rendelkező kollégáink előzetes időpontegyeztetést követően helyszíni felmérést végeznek. Ennek alapján az igényeknek és az adottságoknak megfelelően a legoptimálisabb megoldást javasolva árajánlatot készítünk.
Ebben a táblázatunkban az egyes autókba épített töltők (fedélzeti töltők) maximális teljesítményét és a csatlakozó típusait foglaltuk össze. Ezen adatok segítségével választhatjuk ki autónkhoz a legmegfelelőbb töltőkábelt vagy a töltőállomást.
Az alább felsorolt járműtöltő paraméterek tájékoztató jellegűek. Kérjük győződjön meg arról, hogy gépjárműve is ilyen paraméterekkel rendelkezik. Amennyiben eltérést tapasztal kérjük jelezze számunkra is, hogy javíthassuk a táblázatot. Az eltérésből adódó hátrányokért felelősséget nem vállalunk.
Amennnyiben bizonytalan vagy segítségre van szüksége, keressen minket elérhetőségeinken bizalommal.
Ha elektromos autót szeretnénk vásárolni, érdemes elgondolkodni, hol és hogyan szeretnénk tölteni. Az utcai töltés mellett választhatjuk az otthoni töltést is. Ez egyszerű, praktikus és kényelmes, viszont nem árt néhány dolgot tisztázni mielőtt kiválasztjuk az otthonra szánt töltőt. Ezek elmulasztása később nem várt költségeket és problémákat eredményezhet. Megvizsgáljuk az EV töltők előnyeit, hátrányait és hogy milyen szempontok szerint célszerű választani. Ezenkívül szó lesz az autóhoz mellékelt gyári vésztöltőről, az AC és DC töltési lehetőségekről otthoni alkalmazásban.
A Pixii energiatároló rendszerek a néhány kW-tól a több MW-ig terjedő kapacitással vannak jelen a piacon. Ezek a rendszerek skálázhatók és modulárisak. Tökéletes megoldás a megújuló energia tárolására, amit felhasználhatunk akár elektromos járművünk töltésére is, de akár támogathatjuk a hálózatot is miközben a Pixii csökkenti a csúcsidő-terhelést.
Mint köztudott, a lítium-ion akkumulátorok élettartamára és teljesítményére befolyással vannak a kisütés és töltés során keletkezett belső elváltozások. Ezeket az elváltozásokat nehéz megfigyelni, mivel az elektródák és az elektrolitok is levegővel érintkezve azonnal szennyeződnek.
Az „EV töltő” a garázsunkban valójában nem is töltő.
Az autóipar nagy változáson megy keresztül, mivel mi vásárlók egyre környezettudatosabban szeretnénk élni. Az autógyártók új elektromos járművek (EV-k) forgalomba hozatalával próbálják kielégíteni az igényeket. Számunkra a legjelentősebb különbség egy EV és egy belső égésű motorral szerelt autó között, hogy az EV rendszeres töltést igényel a jármű üzemképességének fenntartásához. A gyártók az EV tulajdonosok megsegítése érdekében általában mellékelnek egy otthoni töltőt az autó vásárlásakor. De ez a töltő műszakilag nem töltő, hanem elektromos ellátó berendezés, másnéven EVSE.
A Webasto ChargeConnect Applikációt a Webasto Next töltőállomásokhoz fejlesztették ki, hogy bárhonnan és bármikor elérhető legyen a töltőállomás. Távolról követhetjük a töltés státuszát, lekérhetjük a töltési adatokat és vezérelhetjük a folyamatot. Bemutatjuk, mennyire egyszerű a Webasto ChargeConnect Applikáció beüzemelése és használata.
Világszerte már több millió elektromos autó tulajdonos van. Sok ország kormánya új jogszabályokat alkot, hogy EV autó vásárlására ösztönözze az embereket. Ezzel is segítve a világot az elektromos mobilitás felé elbillenni. Eközben az autógyártók is egyre több elektromos modellt dobnak piacra.
A legszembetűnőbb változás talán az, ahogy tankolunk. Hozzá vagyunk szokva, hogy milyen típusú üzemanyagot tankolunk, mennyit fogyaszt az autónk és ez mennyibe kerül. Egy elektromos autó feltöltése másképp működik. Az autó töltésére szolgáló helyek változatosak és a töltéshez szükséges idő is eltérő lehet. Ez a cikk leírja, amit az elektromos járművek (EV) úgynevezett töltési szintjeiről tudni érdemes.
Kényelem és gyorsaság az Osprey töltőállomásokon, a Kempower töltőivel.
A mai modern Lítium akkumulátorokkal szerelt járművek tökéletesen alkalmasak a négyévszakos használatra. De hogy óvjuk az akksit, hogy sokáig szolgáljon minket?
Az elektromobilitás elősegítése érdekében kötelező töltőpontok kiépítését írták elő a 2022.01.01-től hatályos rendeletben.
Budapesti bevásárlóközpontok mélygarázsában észlelték, hogy néhány elektromos autót az ott található hagyományos hálózati konnektorról töltenek. Ez illegális és tűzveszélyes. Ezt láthattuk az M1 Híradójában.
Ma már bármikor összefuthatunk az utcán egy elektromos autóval. A széles választék és a nagy technikai fejlődés vonzóvá teszi számunkra. De mielőtt megvásárolnánk egy elektromos autót, van pár dolog, amit érdemes tudni a működésükről és a fenntartásukról.
Amikor Andreas Sørensen (intézményvezető) 2018-ban házat vásárolt, tudta, hogy a háznak a lehető legzöldebbnek és fenntarthatóbbnak kell lennie. Azt is tudta, hogy a család egy projektet vásárolt, mert az 1967-es ház semmiképpen sem volt energiatakarékos. Most viszont már az. Fentről lefelé haladtak és a XOLTA energiatároló tette egésszé a rendszert.
Egy Dán példán keresztül mutatjuk be, hogyan lehet élhető zöld vállalkozást üzemeltetni Xolta rendszerű energiatárolókkal.
Mire szolgál a Fi-relé?
Több néven ismert pl. áramvédő kapcsoló, életvédelmi relé vagy ÁVK. Ez egy kapcsolókészülék, amely szivárgó áram esetén áramtalanítja az utána bekötött hálózatot, berendezéseket. Ez előfordulhat, ha egy készülékben földzárlat keletkezik, illetve, ha valaki hozzáér egy feszültség alatt lévő, szigeteletlen hálózathoz.
A Lítium-ionos akkumulátorok jelentősége napjainkban
Manapság nap mint nap rengetegen beszélgetünk egymás között elektromos meghajtású járművekről. Ezek azonban, mint tudjuk, Lítium-ionos akkumulátorokkal vannak ellátva, melyek a szükséges energiát biztosítják a motor számára. A következőkben annak a lépéseit olvashatjuk, hogy mik a teendők abban az esetben, ha saját magunk szeretnénk egy akkumulátor pakkot építeni.
A Kempower 52 darab új töltőállomást szállított Jönköpingbe
A svédországi LaddAlliansen és a finn Kempower vállalat összefogásának jóvoltából a 2021-ben Jönköpingbe érkező vadonatúj, tisztán elektromos autóbuszokhoz elektromos töltőállomásokat szállítanak. Az új gyártású elektromos autóbuszok a Jönköping-megyei tömegközlekedés szolgálatába fognak kerülni, melyeket a Kempower töltőállomásaival fogják tölteni.
Az Ebusco vállalat egy újonnan kifejlesztett autóbusz tömeggyártását tervezi
Az Ebusco 2020-ban összesen 200 megrendelést teljesített és szállított le a megrendelőknek.
A fejlesztés mellett azt tervezik, hogy az összes alkatrészt Lengyelországon belül fogják legyártatni, mely során a lehető legkönnyebb tömeg és a leghosszabb élettartam elérése a cél.
Gyorstöltési rendszerek a mindennapokban
A gyorstöltési technológia lehetővé teszi, hogy elektromos autóinkkal hosszabb távolságot tegyünk meg rövid töltési idő mellett, azonban ahogy gyarapszik az elektromos autók száma a mindennapokban, egyidejűleg kezd túlterheltté válni a jelenlegi gyorstöltési rendszer, ami emiatt a közeljövőben nem fogja tudni tartani a tempót.
A Vy Buss AB vállalat fejleszteni akarja a Jönköppingi tömegközlekedést
Jönköping megye Svédországban található melynek megyeszékhelye Jönköping, ahol nagy hangsúlyt fektetnek a tömegközlekedés fejlesztésére, mivel ők ebben látják a jövőt. A program keretein belül úgy határoztak, hogy 2021-ben az autóbuszokat elektromosra meghajtásúra cserélik. Ebben a folyamatban a Vy Buss AB norvég vállalat segít nekik, amely eddig is üzemeltetett autóbuszokat Jönköpingben. Az új buszok után a rendelést sikeresen leadták, a szállításuk előreláthatóan 2021 nyarán esedékesek.
Mik is valójában az áramköri megszakítók?
Az áramköri megszakítók fontos feladatot látnak el a villamos hálózatokban, köztük otthonainkban is. Ha kinyitjuk az otthoni főkapcsoló-szekrényt, akkor több ilyen áramköri elemet is találhatunk. Az áramköri megszakítók vagy másnéven áram-védőkapcsolók biztonsági szerepet látnak el. Ezt úgy végzik el, hogy a hálózatba kötve megszakítják az áramellátást a hálózat számára abban az esetben, ha a megengedett értéken felüli nagyságú áram folyik át az áramköri megszakítón.
Teljesen elektromos alacsony-padlós Volvo 7900-as busszal bővült a Helsinki tömegközlekedés, amely CCS2 és OppCharge módon is tölthető
A Volvo, a Kempower és a Helsinki-i tömegközlekedési hálózat együttműködéséből jött létre a Volvo 7900 elektromos busz, amely szeptember elsején indult útnak Helsinkiben. Az oka, amiért két különböző gyorstöltési technológia is megjelenik ezen a buszon az nem más, mint a tapasztalat szerzés és tesztelés mindkét különböző technológiával.
A porózus - vagyis lyukacsos szerkezetű - szilikon filmek nagyobb mennyiségű lítium-ion tárolására és ezek szuper gyors szállítására képesek.
Az akkumulátor tervezők hosszú évek óta kísérleteznek újabb és újabb módszerekkel, hogy lecseréljék az eddig használt grafit anódos lítium-ion akkumulátorokat szlikon anódos kivitelekre, melyek jobb hatótávolságot biztosítanak a járműveknek.
A gyorstöltők lehetővé teszik a hosszú távolságok megtételét rövid idejű töltéssel. Az elektromos autók számának növekedésével a jelenlegi hálózat hamarosan nem lesz elegendő. Az emberek reménykednek az innovációval kapcsolatban, ám a dolgok jelenleg elég kedvezőtlenek számunkra. Egy-egy magányos töltő árválkodik a benzinkutakon, és a következő talán több tíz kilométerrel arrébb...
Ahhoz hogy az elektromos autónk, az elektromos buszunk vagy akár az elektromos hajónk haladni tudjon töltésre van szükség. A töltésnek számos módja van csakúgy, mint a töltőcsatlakozóknak. Lássuk ezeket részletesebben...
Ahhoz, hogy kicsit jobban érthessük azt, hogy miről is szól az elektromos autózás által otthonunkba hozott új technológia meg kell ismernünk néhány fogalmat, kifejezést.
Milyen töltőtípusok vannak?
Töltővásárlás előtt pontosan meg kell ismernünk, hogy milyen típusai is vannak az elektrmos autók töltésének. Van például otthoni töltő vagy gyorstöltő, de még villámtöltő is. Pontosítsuk ezek jelentését...