
Hogyan válasszuk ki a megfelelő EV töltőteljesítményt a kiskereskedelmi hely számára? (Kempower)
Hogyan válasszuk ki a megfelelő EV töltőteljesítményt a kiskereskedelmi hely számára?
Érdekes és hasznos cikkel állt elő a finn töltőgyártó Kempower, amelyben a lakossági felhasználók számára is hasznos információk vannak.
Az eredeti, angolnyelvű cikk itt olvasható.
Egy kiskereskedelmi EV-töltőhely kiépítése nagyszerű lehetőség a kiskereskedők számára, hogy növeljék a meglévő ügyfélkörükből származó bevételi potenciált azáltal, hogy kiegészítő szolgáltatásként EV-töltést nyújtanak. A kiskereskedelmi EV-töltés sikerének biztosításához néhány kulcsfontosságú döntést kell meghozni, és a töltőáram bölcs megválasztása a lista élén áll.
Ez a blogbejegyzés útmutatót nyújt az előrelátó kiskereskedőknek, hogy megalapozott döntéseket hozzanak az EV-töltő csatlakozók és a teljesítmény mennyiségéről, amelyet telephelyeiken kínálniuk kell, hogy optimalizálják a vásárlók vásárlási élményét és maximalizálják a befektetés megtérülését.
Miért fontos az áramellátás az elektromos járművek töltésénél?
Mielőtt belemerülnénk az elektromos töltőállomások kiválasztásának és telepítésének szakaszába, elengedhetetlen megérteni, mire gondolunk, amikor az elektromos járművek töltőinek teljesítményéről beszélünk, és hogy a teljesítmény hogyan befolyásolja a kulcsfontosságú mutatókat, például a töltési időt.
A kilowattban (kW) mért teljesítmény határozza meg az autó töltési sebességét. Minden töltőhöz tartozik egy névleges teljesítmény, amely jelzi, hogy mennyi energiát képes leadni. Ez eltér a kilowattórában (kWh) mért energiától, amelyet az elektromos járművek akkumulátorainak vagy kapacitásának leírására használnak, és meghatározzák a jármű hatótávolságát.
1. ábra: A teljesítmény és az energia (kW és kWh) összekapcsolása (forrás: Kempower)
Az 1. ábra azt mutatja be, hogy a teljesítmény és az energia (kW és kWh) hogyan kapcsolódik egymáshoz, mivel általában minél nagyobb a töltő teljesítménye, annál gyorsabban töltődik az autó akkumulátora. A töltő által leadott nagyobb teljesítmény rövidebb idő alatt nagyobb hatótávolságot jelent.
Tehát nagyobb teljesítményű töltés = gyorsabb töltési idő = boldogabb ügyfelek? Nem egészen. A közhiedelemmel ellentétben a teljesítmény nem állandó a töltési folyamat során. Ahogy az akkumulátor feltöltődik, a töltési sebesség a töltési görbe miatt csökken. Ez azt jelenti, hogy a hirdetett töltési sebességek csak majdnem üres akkumulátorok esetén érhetők el.
2. ábra: A legkeresettebb elektromos autók töltési sebessége (forrás: Kempower)
Ahogy a 2. ábra szemlélteti, a gyakorlatban, hacsak a nem érkeznek majdnem lemerült akkumulátorral, a sofőrök nem az gyártó által hirdetett maximális teljesítményt kapják, hanem csökkentett mennyiséget.
Mivel a nagyobb teljesítmény elérése jelentős költségekkel is jár, ezért a töltőközpont tervezésénél célszerű a maximális teljesítmény helyett az átlagos töltési teljesítményt (sebességet) alapul venni. Legrosszabb esetben ez némileg meghosszabbíthatja a teljes töltési műveletet néhány perccel. A kisebb rendelkezésre álló teljesítmény választásával elért megtakarítás azonban messze felülmúlja a kellemetlenségeket.
A forgatókönyvnek megfelelő teljesítmény kiválasztása tehát összetettebb kérdés, mint amilyennek elsőre tűnik. Az ügyfelek igényeinek kielégítése és a nyereség maximalizálása közötti optimális egyensúly megtalálásához szükség van az ügyfelek megértésére, ami segít megtalálni a telephelyen található töltők és a teljesítmény mennyiségének ideális pontját.
Hogyan válasszuk ki a megfelelő teljesítményt az elektromos járművek töltőhelyének igényeihez
Amikor egy EV-töltőhelyet tervez kiskereskedelmi ügyfelei számára, a legfontosabb dolog, amit figyelembe kell vennie, az átlagos tartózkodási idő. Az Ön töltőit használó EV-vezetők várható tartózkodási ideje igazodik az ügyfelek tipikus látogatási idejéhez. Nagyon fontos ismerni az átlagos vásárlói tartózkodási időt, mivel a vásárlók nem szeretnék, ha vásárlás közben kellemetlenséget okozna, ha a teljesen feltöltött járművüket át kellene helyezniük. Azt is szeretnék, hogy anélkül kapják meg a szükséges energiát, hogy a tervezettnél hosszabb ideig kellene várakozniuk.
3. ábra: Mennyi ideig hajlandó várni egy nyilvános töltőállomáson? (forrás: Kempower)
Fontos azt is megérteni, hogy az EV-töltés elsődleges vagy másodlagos tevékenység lesz-e az Ön telephelyén. A legtöbb kiskereskedő az utóbbi kategóriába tartozik, ahol az EV-töltés kiegészíti a vásárlás elsődleges tevékenységét. Az EV-vezetők soha nem akarnak várakozni a töltésre, de a toleranciájuk még alacsonyabb a kiskereskedelmi helyszíneken, ha a vezető opportunista módon tölt. Ha egy EV-vezető egy kiskereskedelmi helyszínen történő vásárlás közben lát egy teli töltőállomást, a várakozás helyett valószínűleg máskor tölt, vagy akár egy másik, jobb töltési lehetőséggel rendelkező kiskereskedelmi helyszínen vásárol. Ezért fontos, hogy elegendő számú töltőállomást kínáljunk, és a várakozási időt ritkává tegyük.
A teljesítményt is a másodlagos töltési forgatókönyvhöz kell igazítani. Ha a teljesítmény túl alacsony, akkor az EV-vezetők számára nem éri meg a helyszínen való rövid ideig tartó töltés a vásárlás során. Másrészt, ha a felajánlott teljesítmény túl magas, vagyis az EV teljesen feltöltődik, mielőtt a vásárló befejezné a vásárlást, akkor a vásárló töltési munkamenete a vártnál korábban véget ér. Amellett, hogy ez kellemetlenséget okoz az EV-vezetőknek, negatívan befolyásolja a CPO-k befektetésének megtérülését, mivel a töltőhelyeket inaktív töltési munkamenetek foglalják le.
Ahhoz, hogy meghatározzák, hogy egy adott telephelyen az ügyfeleknek milyen optimális teljesítményt kell biztosítani csatlakozónként, az üzemeltetőknek ki kell számítaniuk az ügyfelek átlagos tartózkodási idejét. A Kempower segíthet a kiskereskedőknek az e szint meghatározásához szükséges számítások elvégzésében.
4. ábra: Töltési példa (forrás: Kempower)
Például, ha egy 40 kWh-s EV akkumulátorral rendelkező ügyfél 30%-os töltöttséggel érkezik, és egy tipikus 25 perces bevásárlás során tervezi a töltést, feltételezve, hogy a töltöttségi szint a végén legalább 70%-os, a töltő által kínált minimális teljesítménynek körülbelül 38 kW-nak kell lennie. Természetesen a kiskereskedőknek nem kell pontosan 38 kW-ot biztosítaniuk, de ennek a tartományban kell lennie: A túl hosszú vagy túl rövid töltési idő rontja a vásárlói élményt, ezért fontos, hogy a töltési idő és a tartózkodási idő pontosan illeszkedjen egymáshoz.
Mi a helyzet, ha a vásárlók átlagos tartózkodási ideje eltérő? Bár lesz egy általános átlag, az ügyfelek között mindig lesznek eltérések. A különböző töltési igényű ügyfelek kiszolgálása érdekében bölcs dolog olyan rugalmas megoldásokat keresni, amelyek képesek a rendelkezésre álló energiát szükség szerint újraosztani a csatlakozók között, miközben elkerülhető a túlzott méretű telepítés.
Hogyan felelhetünk meg az ügyfelek igényeinek optimalizált EV töltőinfrastruktúrával?
Az ügyfelek elégedettségének biztosítása és a bevételek maximalizálása többről szól, mint a megfelelő teljesítmény kiválasztása. Az egyéb módok, amelyekkel a lehető legtöbbet hozhatja ki az Ön által kínált teljesítményből, a következők:
- A csatlakozók elérhetőségének növelése: Az EV-használóknak kevés türelmük van a várakozáshoz, különösen az olyan másodlagos töltési tevékenységek során, mint a vásárlás. A több töltőcsatlakozó felajánlása jó alternatíva a több csatlakozón keresztül nyújtott nagyobb teljesítmény biztosítására, ami csökkenti a várakozási időt és megelőzi a potenciális bevételkiesést.
- Dinamikus teljesítménymegosztás kínálása: A rendelkezésre álló teljesítmény elosztása a töltőpontok között az egyes EV-modellek töltési görbéje alapján megakadályozza az egyes állomások túlterhelését, és optimális töltési sebességet biztosít minden ügyfél számára.
- Moduláris töltési megoldások alkalmazása: A skálázható töltési megoldásokba való befektetés segít Önnek alkalmazkodni a változó vásárlói magatartáshoz és az akkumulátorok kapacitásának növeléséhez, ahogyan a kiskereskedelmi töltési üzletág növekszik.
Forrás: https://kempower.com/the-right-ev-charging-power-for-your-retail-site/