Kempower S sorozatú gyorstöltő rendszere
A gyorstöltők lehetővé teszik a hosszú távolságok megtételét rövid idejű töltéssel. Az elektromos autók számának növekedésével a jelenlegi hálózat hamarosan nem lesz elegendő. Az emberek reménykednek az innovációval kapcsolatban, ám a dolgok jelenleg elég kedvezőtlenek számunkra. Egy-egy magányos töltő árválkodik a benzinkutakon, és a következő talán több tíz kilométerrel arrébb...
A Kempower S sorozatú gyorstöltőrendszere
Soha nem voltunk annyira izgatottak egyetlen gyorstöltési rendszerrel kapcsolatban sem, mint a Kempower S-sorozatával! De először egy rövid bevezetés:
A gyorstöltők lehetővé teszik a hosszú távolságok megtételét rövid idejű töltéssel. Az elektromos autók számának növekedésével a jelenlegi hálózat hamarosan nem lesz elegendő. Az emberek reménykednek az innovációval kapcsolatban, ám a dolgok jelenleg elég kedvezőtlenek számunkra. Egy-egy magányos töltő árválkodik a benzinkutakon, és a következő talán több tíz kilométerrel arrébb...
Tudtátok, hogy két év alatt a finn töltőhálózat dicséretes ütemben nőtt, főként a K-Lataus hálózat (= finn szupermarket lánc) kibővítése miatt? A K-Lataus-nak több mint száz gyorstöltője van és ezek mind párosak, ami bizonyos mértékű töltési biztonságot nyújt. De ez elég? Ha a tápegység vagy az egyik töltő valamilyen funkciója meghibásodik, akkor megint ott tartunk, hogy csak egy állomás működik a kettőből.
Aztán ott vannak a Tesla szupertöltők - ők teljesen sajátságosak, és csak a Teslákkal kompatibilisek - legalábbis egyelőre. Szóval mi lehet a megoldás?
A válasz: a moduláris típus!
A Kempower beleásta magát a töltés tudományába és gondosan tanulmányozta a töltőkészülékeket. Lehetőséget kaptunk arra, hogy megvizsgáljuk az S-sorozatú villámtöltésű rendszerüket, amely teljes mértékben különbözik minden eddig látott változattól. A különbség az ismerős ABB és a Tritium töltők között megdöbbentő, mivel a Kempower megtett azt, amit mindig is kellett volna!
Számos elektromosautó-tulajdonos ismeri a gyorstöltés kihívásait, pl .:
- A kábelek túl rövidek
- Helytelenül vagy kényelmetlenül vannak elhelyezve
- A töltő, az elektromos autó és az autóalkalmazás sem mutatja ki a töltési teljesítményt - miért?
- Csak egy darab állomás van, amely éppen használatban van vagy törött
- A töltés lassú - miért?
- A töltőt egy belső égésű motor blokkolja
- A Kempower S-sorozatú rendszere képes legyőzni ezeket az akadályokat!
Moduláris? Igen, kérem!
Az S sorozatú rendszer töltőszekrényből és karcsú töltőoszlopból áll, a legjobb kábelkezeléssel, amit valaha teszteltünk.
A Kempower S-sorozata töltőszekrényből (tápegységből) és töltőoszlopból áll. Összesen nyolc csatlakozót kapcsolhatsz egy töltőszekrényhez, és minden töltőoszlopnak lehet egy vagy két csatlakozója. Ez azt jelenti, hogy beüzemelhetünk négy oszlopot, két csatlakozással, vagy nyolc oszlopot, egyenként egy csatlakozóval. Természetesen négy szekrényt is elhelyezhetünk egymás mellett, hogy a töltőmezőt könnyebben lehessen bővíteni a későbbiekben.
A töltőoszlopok elképesztően karcsúak, mivel csak vezérlőelektronikát tartalmaznak, és így nem igényelnek annyi helyet, mint a szokásos társaik. Ez lehetővé teszi olyan helyekre is a telepítést, amelyek nem elég nagyok ahhoz, hogy elférjen ott egy hagyományos kialakítású változat.
A töltőszekrény rendelkezik vezérlőegységgel, dinamikus energiagazdálkodással (opcionális) és négy nyílással, mely az energiamodulokhoz szükséges. Minden energiamodul két 25 kW-os tápegységet tartalmaz, tehát összesen 200 kW teljesítmény érhető el, ha a szekrény mind a négy energiamodullal fel van szerelve. A rendszer tehát szükség szerint kibővíthető energiamodulok, töltőoszlopok és töltőszekrények hozzáadásával. A 200 kW-os szekrény maximális teljesítménye többféle módon felosztható - pl. mind a 200kW egy csatlakozóhoz tartozik vagy nyolc csatlakozó esetén csatlakozónként 25kW-al, ha az összes használatban van. Ha több szekrényünk van, akkor annak teljesítménye a töltési mezőben lévő összes oszlopra elosztható; amikor egy autó feltöltődött, az energiamodulok a fennmaradó energiát más járművek számára összpontosítják.
Rendkívüli megbízhatóság a gyorstöltők és a járművezetők számára egyaránt
A moduláris rendszer tökéletes megoldást nyújt abban az esetben is, ha a berendezés meghibásodik. Ha például egy modul energiaforrása elromlik, akkor a töltés a szokásos módon folytatódik, hiszen a többi modul a helyébe lép. Ha csak az autódat töltöd, akkor ezt még csak nem is veszed észre, mivel a töltőoszlopok továbbra is teljesítik a feladatukat. A teljes rendszer kisebb, 25kW-os energiacsökkenését valószínűleg felhasználóként nem vesszük észre. Más szóval, a moduláris kialakítás rendkívül megbízhatóvá teszi a gyorstöltést. Erre van igazán szükségünk!
A gyorstöltők kihívása: az elhelyezés és a rövid kábelek
A Kempower feltárta a meglévő gyorstöltők gyengeségeit, és kijavította őket! Mivel ezek a szerkezetek gyakran meglehetősen nehezek és nagyok, elhelyezésük kihívást jelent. A túl rövid kábelek pedig nem könnyítik meg a dolgunkat. Különösen akkor, ha az autó töltőnyílása a bal első gumiabroncs mellett helyezkedik el, ami meglehetősen bonyolulttá teszi a kábel csatlakoztatását, sőt néha egyenesen lehetetlenné is.
A kábelek elérhetik akár az 5 métert is!
A töltőoszlopok kábelkezelését teljesen újra gondolták, és az eredmény valóban egyedülálló: funkcionális, rugalmas és könnyen használható kábelkezelés! A kábelek elég hosszúak. Egyenesen felfelé haladnak a töltőoszlop oldalától egy rugószerkezet belsejében, tehát a kábelek nem kuszálódnak össze, és nem érnek le a földre, nem szedik fel a szennyeződéseket, amelyek megkarcolhatják az autót. Ha az autót nem is lehet teljesen optimálisan leparkolni, még akkor is könnyedén feltölthető – ezt például az ETron, az I-Pace és a Taycan vezetői határozottan értékelik!
Felhasználói felület - valóban új!
A töltőoszlop felhasználói felülete egy 7 ”-es érintőképernyőn működik, egyértelmű ikonokkal, és minimális szöveges elemmel. A hitelesítés RFID-címkével lehetséges, de a rendszer támogatja a kártyás fizetést is (helyi fizetés)! Más rendszerekkel ellentétben az RFID hitelesítés és a kábel csatlakoztatása bármilyen sorrendben elvégezhető, ami a töltés folyamatát rendkívül egyszerűvé teszi.
A kijelző folyamatosan világít, így mindig láthatod a töltési állapotot és a töltési teljesítményt (kW). Első pillantásra nem gondoltuk, hogy a felület szép lesz, de milyen nagyot tévedtünk! A töltési görbe néhány kattintással megjelenik, ami nagyon praktikus - ennek minden verziónál standardnak kellene lennie.
És ez még nem minden! A töltés megkezdésekor a képernyőn megjelenik egy QR-kód - mi a fene? A QR-kód gyors leolvasása megnyitja a weboldalt, amelyen megjelennek a töltési folyamat adatai: az akkumulátor töltöttségi állapota, a töltési teljesítmény, a feltöltött kWh és a töltési görbe. Elég praktikus szolgáltatás, különösen, ha nem rendelkezik az autó saját alkalmazással, vagy ha az alkalmazás nem mutatja a töltési teljesítményt - nem is beszélve a töltési görbéről!
A töltő kábel alatt a műholdas oszlop oldalán LED-et építettek be. A kék LED jelzi a töltés állapotát; akkor világít az összes, amikor az akkumulátor feltöltődött. A zöld LED-ek azt jelzik, hogy a töltési pont szabad, a piros LED pedig meghibásodást mutat.
Ha a töltési teljesítmény alacsonyabb a normálnál, a rendszer megmondja a felhasználónak, hogy a hiba a töltőben vagy az autóban van-e.
A töltési pontokat könnyű megtalálni
Mivel a töltőoszlopok meglehetősen magasak - a kábelkezelésnek köszönhetően - távolról is jól láthatók a parkolóban. Ezenkívül a rajtuk található matricák fényvisszaverők, tehát sötétben az autó fényszórói hatékonyan megmutatják a helyüket, nem is beszélve a mindig látható képernyőről és a LED jelzőfényeiről. Ezt is gondosan kitervelték.
A gyorstöltési rendszer költségei
Most nem beszélünk pontos árakról, de megkérdeztük a Kempower-t: Miben különbözik az S-sorozat a versenytársaitól ár tekintetében? Végül is a Kempower rendszere bonyolultabb, mint egyetlen 50 kW-os gyors töltő. De ha több darabra vonatkozik, akkor a Kempower S-sorozatának ára már versenyképesebb! Minél több energiamodul és töltőoszlop van egy rendszeren belül, annál olcsóbb lesz az ár töltési pontonként. Ezek a rendszer tökéletes a nagyteljesítményű elektromos járművek feltöltéséhez, hiszen az egyenáramú gyorstöltés akár elektromos buszokat is képes rövid idő alatt feltölteni.
Elektromos autók a személyzet számára
Kempower megérti, hogy a töltőrendszer felépítése nem egyszerű kérdés; különféle elektromos autókkal kapcsolatos tapasztalatokra, valamint gyakorlati tesztekre van szükség. A Kempower mint társaság több mint egy tucat elektromos autóval rendelkezik, ami megkönnyíti a tesztelést. Ez a helyes hozzáállás!
Feltételezzük, hogy a Kempower egyedülálló és felhasználóbarát moduláris töltőrendszere jól működik a világ minden táján. A rendszer annyira meggyőző és jól megtervezett, hogy ez az innováció feltétlenül szükséges az elektromosautó-tulajdonosok számára! Biztos vagyok benne, hogy be fog futni a piacon!
Miben vagyunk mi a segítségetekre?
A Tech-Mobile élen jár az elektromos járművek gyors-, illetve villámtöltési rendszereinek árusításában. Mi vagyunk a magyarországi képviselete a Kempowernek is, így termékeink között az ő márkájukat is megtalálod.
Reméljük, hogy hamarosan innovációjukkal, az S szériával is a kedvetekben tudunk járni. Addig is nézzetek körül webshopunkban, válogassatok kedvetekre a minőségi töltők között. Amennyiben kérdésetek van, ne habozzatok, vegyétek fel velünk a kapcsolatot elérhetőségeink bármelyikén.
- forrás: kempower.com / fordította : Szentendrei Kira -