Új fedélzeti motorokkal bővült az ePropulsion kínálata
Az ePropulsion globális szinten piacvezető a tengeri elektromos meghajtási rendszerek és a hozzá tartozó szolgáltatások területén. Tavaly a METSTRADE kiállításon bemutatott új I-sorozat is a fejlettebb, könnyebben kezelhető és megbízhatóbb csónakázási élményért alkották meg. Az új I-széria 3 modellből áll: az I-10, I-20 (DAME-díjra kiválasztott) és az I-40.
Az új I-sorozat minden modellje öt funkcionális egységet foglal magában. Ezek a motor, a motorvezérlő, a rendszervezérlő egység, a sebességváltó és a hűtőrendszer, ezáltal körülbelül 60%-kal kisebb a helyigénye a hagyományos belsőégésű motorhoz képest. Karbantartásuk egyszerű, tartós lítium-vas-foszfát akkumulátor felel az energia ellátásért melyek nagy teljesítményűek (10 kW, 20 kW és 40 kW bemeneti teljesítmény).
Az új I-10, I-20, és I-40 alappillére az ePropulsion Smart System Architecture (eSSA). Ez a rendszer tette lehetővé az eddigi legfejlettebb belmotor megalkotását. Az eSSA az eletronikus vezérlőegységre (ECU) támaszkodik, mely egybe integrálja az elektromos hajtásrendszert, a felhőt, az interaktív és az akkumulátorrendszert. A moduláris felépítésnek és a hibadiagnosztikai rendszernek köszönhető az egyszerű karbantartás és esetleges javítás.
Az új I-széria az ePropulsion Connectivity Service integrációját is támogatja (a hajózási IoT technológián alapul). Ami lehetővé teszi a felhőalapú szolgáltatásokhoz történő hozzáférést a felhasználóknak, például a hajó helyzete, sebessége, vitorlázási napló vagy az akkumulátor töltöttségi szintjének nyomon követése. Hajómegosztás esetén a felhasználó engedélyezheti vendégek számára a hozzáférést, illetve beállíthatja az értesítést, ha a hajót eltulajdonítják.
Az ePropulsion a jövőben is beruházásokat fektet az intelligens rendszermegoldásokba, a K+F-be, újabb fedélzeti motorokba és fejlesztésekbe.