Teljesen elektromos Volvo busz a fővárosban
Teljesen elektromos alacsony-padlós Volvo 7900-as busszal bővült a Helsinki tömegközlekedés, amely CCS2 és OppCharge módon is tölthető
A Volvo, a Kempower és a Helsinki-i tömegközlekedési hálózat együttműködéséből jött létre a Volvo 7900 elektromos busz, amely szeptember elsején indult útnak Helsinkiben. Az oka, amiért két különböző gyorstöltési technológia is megjelenik ezen a buszon az nem más, mint a tapasztalat szerzés és tesztelés mindkét különböző technológiával.
Teljesen elektromos Volvo busz Helsinkiben
A Helsinki-i tömegközlekedés bővült egy alacsony-padlós Volvo 7900 teljesen elektromos busszal, amely OppCharge és CCS2 töltésre is képes
A Volvo, a Kempower és a Helsinki tömegközlekedési hálózat együttműködéséből jött létre a Volvo 7900 elektromos busz, amely szeptember elsején indult útnak Helsinkiben. Az oka, amiért két különböző gyorstöltési technológia is megjelenik ezen a buszon az nem más, mint a tapasztalat szerzés és tesztelés mindkét különböző technológiával.
A kipufogó gázoktól és környezetszennyező tényezőktől mentes elektromos busz halk működéssel, kényelmes utazást biztosít az emberek számára. A Volvo 7900-as busz elérhető csuklós és dupla-csuklós kivitelben is.
Egyedi gyorstöltés-rendszer: az egyesített OppCharge töltőrendszer és CCS2 gyorstöltő kábeles rendszer egyben
"Ezzel a projekttel Finnország létesíteni fogja az első OppCharge rendszerét a már tesztelt töltési rendszerrel karöltve az elektromos buszok számára. Az OppCharge rendszer alapértelmezett kommunikációt használ a buszok rendszerével, emellett már mintegy 13 országban használatban van." számolt be Tommi Pyöriä, a Volvo Finland Sales Managere.
Az OppCharge rendszer működési elve
Az OppCharge töltőrendszerrel rendelkező buszok tetején egy sín-szerű töltőcsatlakozó található, amelynek csatlakoztatása olyan módon történik, hogy egy előre létesített töltőállomás alá beáll az elektromos busz, ennek az állomásnak a tetején található egy a sínnek megegyező ellendarab, amely leereszkedve csatlakozik a busz töltőrendszeréhez. A következő képeken látható a csatlakozás megvalósítása:
Az OppCharge töltők sínekkel vannak csatlakoztatva a jármű tetején, ezek súlya 15 kg. A mozdíthatatlanra szerelt alkatrészek miatt nagy megbízhatósággal és könnyű elhelyezéssel rendelkezik a rendszer. Minden töltőállomáson megtalálható és igénybe vehető mindkét töltési technológia (OppCharge, CCS2). Ezzel a megoldással megbízható és rugalmas töltést biztosíthatunk az elektromos buszok számára. A CCS2-es gyorstöltők Kempower S szériás intelligens töltési rendszerrel rendelkeznek.
A két különböző töltőállomás mindegyike 200 kW-os Kempower C szériás egységgel van ellátva, amely különösen megbízhatóvá teszi a töltési folyamatot.
Összegezve a Volvo 7900-as projektről olvasottakat:
A kísérleti projekt összeköti az elektromos buszokat, a különböző töltési rendszereket és a helyi közlekedési lehetőségeket
A Volvo 7900-as szériájú teljesen elektromos buszok a Volvo, a Kempower és a Helsinki-i közlekedési központ együttműködésével jöttek létre, melyeken több meglévő és új technológiát használnak.
Az elsődleges célja ennek a teszt projektnek az, hogy tapasztalatot szerezzenek, gyűjtsenek a különböző töltési technológiák praktikusságáról és működéséről egyaránt, mindezt úgy, hogy közben környezetbarát megoldást és kényelmes utazást biztosítanak az utasok számára egy igen fejlett technológiával rendelkező elektromos autóbusszal.
forrás: Kempower.com - fordította: Domonkos Milán