gondolatok az elektromos autókról, motorokról, és minden egyébről, ami nem olajjal megy

tech-mobile.hu
Pontos idő: 2017.06.28. 23:04

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 1 hozzászólás ] 
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: élménybeszámoló
HozzászólásElküldve: 2015.11.10. 11:09 
Offline

Csatlakozott: 2015.11.10. 10:55
Hozzászólások: 1
Idézet:
Jónapot/sziasztok! :)

Novemberben vásároltam Magic Pie3 motort, és 10Ah/48V li-akkut.
Egy régi bringámba beépítve tökéletes munkábajáró gép lett belőle, de kirándulni is kellemes vele.

Néhány adat:
2200 km-n is hibamentesen túl van. (Volt egy akkutöltő hiba, de az garanciálisan javítva lett, azóta hiba nem fordult elő, fagyban, esőben, tűző napon is szélsőséges teljesítményeken használva.)

Pár mérés:
52V akkufesz mellett hegyre fel 38 km/h, és 26A áramfelvétel. (1352W) Ugyanezen a hegyen visszatápláló fékezés 8A-t ad, de lassulva 25km/h-ig erősen csökken az áramerősség 2-3A-ig. (416W kezdeti fék) Vízszintes út, 30km/h tempomattal, és tekeréssel segítve kb. 3A, (156W) szembeszélben 5A, (260W) hátszélben 1A, (48W) kb ugyanúgy tekerve, ugyanazzal a tempomat állással. 10Ah-s az akkum, 75 km túrát már tettem vele, de nem bírtam lemeríteni teljesen. Mérések alapján saját stílussal tekerve 90-100 km hatótáv lehetséges. Vagy 42km/h, tekerés nélkül, oda-vissza munkába menet, és még marad benne töltés. (20km dombos terepen)

Fékezési visszatáplálás csak akkor aktív, ha a fékkarokban a kapcsoló lekapcsolta a hajtást, emiatt érdemes a fékpofákat lazább fogásúra venni. Lejtmenetben folyamatosan van némi áramfelvétel, néhány 100mA, de visszatáplálás nincs semmilyen tempó mellett, amin tesztelni tudtam. Az akkufesz valószínűleg változott a különböző terheléseken, de külön nem tudtam mérni, ezért egy mérés eredményét vettem minden üzemmódra.

Tudom ajánlani bárkinek, nagyon kellemes "játékszer", egyetlen rizikó a 240W meghaladása jelenleg illegális, bukósisak, jogsi, biztosítás lenne szükséges,
de bízom benne, hogy rendőr nem jár lakatfogóval, bukósisakom, jogsim van. ;-)
Sajnos a biztosítás kis hazánkban rendkívül bürökratikus, akadályokkal tűzdelt, eddig nem jöttem rá, hogy lehetne segédmotorkerékpár biztosítást kötni a "villamosomra".

Viszont környékünkön rengetegen kipróbálták, és többen jelezték, hogy ők is "elkövetnének" hasonló átalakítást.

Egy rendszeres hiba, de az leginkább útviszonyainknak köszönhető:
Küllőfejek lelazulnak, néha nem árt ellenőrizni, utánhúzni, centírozni.

Köszönöm a lehetőséget, hogy átalakíthattam elektromossá a kerékpárom,
üdvözlettel:
Molnár Gábor


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 1 hozzászólás ] 

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 4 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Ugrás:  
cron
POWERED_BY
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség